[7 sep 2010 | Ingen kommentarer | ]
Første halvmaraton

Så er den overstået! Min første halvmaraton. Og mit første løb overhovedet: Kolding City Halvmaraton arrangeret af Dalby DGF, Kolding City og Jyske/Fynske Motionsløb. Det var super hårdt og bestemt ikke noget, jeg ville gøre igen, da jeg kom i mål. Men her et par dage efter tænker jeg mere over helhedsoplevelsen og kan uden tvivl sige, at mit første halvmaraton levede op til mine forventninger. Måske også derfor jeg benævner den som min første – og ikke eneste.

Læs mere »

Ikke kategoriseret »

[12 dec 2011 | Ingen kommentarer | ]

Nu handler min blog normalt om løb, men da vi er ved at se os omkring efter et nyt hus, så vil jeg lige give dig en mulighed for at købe sådan et billigt. Vi har set på mange byggefirmaer, og i dag fandt jeg et lokalt byggefirma ved navn Egebæk Byg. Jeg har ikke hørt så meget om dem, men der var noget på Egebæk Byg der fangede min interesse, og det var et fantastisk tilbud. Hvad siger du til at få et 154 kvadratmeter hus for omkring 1.4 …

Løbesko »

[22 aug 2010 | Ingen kommentarer | ]
Newton løbesko – alternativ til Nike Free, Ecco Biom og Five Fingers

Jeg har jo været lidt interesseret i barfodsløb og løbesko, der har sit udgangspunkt i vores naturlige eller oprindelige måde at løbe på. Jeg har opdaget Newton løbesko, som er et amerikansk mærke. Newton løbesko er udviklet med tanke på, at det biomekanisk set er mest optimalt at lande længere fremme på foden. Traditionelle løbesko fx Nike, Adidas og Asics er alle udviklet til hællanding.

Tips og tricks »

[19 aug 2010 | Ingen kommentarer | ]
Havregryn er powerfood

Det siges jo, at løbere ikke kan få nok kulhydrater. Her er havregryn en fortræffelig kulhydrat kilde. Ikke kun ift. løb, men generelt til al slags træning. Udover energigivende kulhydrater, får du derudover mange sunde næringsstoffer som fordøjelsesfremmende kostfibre, muskelopbyggende proteiner, hjertevenlige fedtstoffer og værdifulde vitaminer og mineraler. Her får du nogle tips til, hvordan du får mest muligt ud af havregryn.

Løbetræning »

[18 aug 2010 | Ingen kommentarer | ]
Sådan undgår du løberknæ

Knæene er der, hvor løbere hyppigst bliver skadet. Der er dog gennemført en del forskning på, hvorfor løbere netop har en tendens til at udvikle løberknæ. Og her har adskillige undersøgelser vist, at løberknæ opstår især pga. de mange kilometer, man som løber kommer op på. Derudover er man ekstra disponeret for løberknæ, hvis man også har en høj kropsvægt.

Tips og tricks »

[17 aug 2010 | Ingen kommentarer | ]
Den ideelle temperatur til løb

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan man styrer temperaturen på et en løbetur. Her i sommeren har en enkel gang oplevet hvordan temperaturen har påvirket mit løb i negativ retning. Det var på et løbepas, som jeg gennemførte først på formiddagen. Jeg er jo vant til at løbe i tidlig morgen temperatur. Jeg tænker også på, hvad man egentlig gør under en halvmarathon eller et andet løb, man deltager i?